"Тежко на оня народ, който се самоотрича и самоунищожава. Народ без доверие в силите си, без обич към своето, колкото и скромен и да бъде, е народ нещастен." (Иван Вазов)

Иван Станчев - "Да цъфтим с кръста си"

Снимка Стоян Радулов
Да цафтим с кръста си
              Първа Божа заповед:
              "Не оставай сам!"


Ще ме пуснеш ли?
Че...дойдоха ми много кушиите.
Да видя очите ти и те гушна.
Днес се сблъскаха Северния вятър и Южния.

Извади оная ментовка,
па да я джурнем с мастика!
И да направим театър облака,
дето започна да троши Кривиците.

На кафе ще ми гледаш ли?
Ония пътища, за които ми дума, тръгнаха.
А аз ще ти кажа за прегрешенията,
дето сторих от рождение до къщата ти.

Ти обикновено мълчиш.
Ала разказваш ми хиляда приказки - с присъствие!
За Божественото и защо света се овълчи...
От мен не роди, но цъфти кръста ни.

Стихове Иван Станчев

Няма коментари:

Публикуване на коментар