"Тежко на оня народ, който се самоотрича и самоунищожава. Народ без доверие в силите си, без обич към своето, колкото и скромен и да бъде, е народ нещастен." (Иван Вазов)

Провокацията "Да изчистим България за един ден!"


Я па тая!
Върти лопата някаде край нас.
Бай Ганьо се завърна от пътуване,
съвет раздава на стара и на нова власт:
Майката му - трай си и тайничко мърсувай!

Де е Киро на кирия!?
Облече се и пак е в тия - 
чепик да близне, рамо да потупа
и капиталец да натрупа.

Спиралата върти се уж нагоре,
ма Ганьо си е тук и все говори...
Менят се хора, менят се времена,
менят се партии - но същи имена.

И ето и от мен един съвет:
С лъс-кателство държава се не става!
Как искам да почистя тая смет
с една лопата яка и по-здрава...

Конвенция за правото да мисля!
Свобода, равенство и любов!
Кой ще ми пътя препречи...,
Осъзнайте се, "О, неразумний" -
Средновековието отдавна изтече!...

Някои гъзоблизци все крещят,
облизват старите си рани...
Вземи материалното ми в тоя свят,
но свободата ми да мисля - хич не става.

Свободна съм! Решил го е законът.
Неандерталци, чуйте мойта мисъл:
Глави паднаха и са днес икони -
не един поет го е написал.

Безименни се правят на големи
зад някой тъмен ъгъл - и на скрито.
Дискриминация - старата все дебне
и правото да мисля ми отнема.

Прогрес и любов, и живот,
свобода и мисъл крилата...
Да спрете моя творчески ход -
ще трябва да ми вземете главата!

Величка Момнева, 
(2012 г.)

Няма коментари:

Публикуване на коментар