"Тежко на оня народ, който се самоотрича и самоунищожава. Народ без доверие в силите си, без обич към своето, колкото и скромен и да бъде, е народ нещастен." (Иван Вазов)

Величка Момнева в предвеликденски настроения

Величка Момнева
Предвеликденско
Когато се обръщам назад в сивотата -
само рани и зов за причастие.
Изтърбушвам гнева в немотата
и си търся пак моето щастие.

Сърцето на сто раздробено
пак се моли и крещи за любов,
а душата отново родена
се загръща в тържествен покров.

АЛЕЛУЯ!!! И песнопения,
а предаден - разпънат на кръст,
с тъй просто - "Любовта е спасение!"
умря... и възкръсна!!!...

Ураган да ме бие,
земя да ме тръшне,
отрова да пия...
Аз искам да бъда и...
Няма връщане!!!

И някои ден на свършека на времето,
когато ме попитат дали сам ви обичала,
ще скоча яростно от стремето
със здравец весел в косите закичена.
Рани зарастват - следите остават,
любов и ненавист все ще ги има...

Аз ви прощавам, бъдете весели,
с любов да ви има и до Амина!!!


* * *
               "За света ти може да си един човек,
                но за един човек може да си целия свят !!!"

                                           Габриел Гарсия Маркес
Мой Ангеле,
                 мой остров,
моя свещена луна -
важното, с което започвам
и посрещам с усмивка деня.
За тебе са моите мисли,
за теб са и моите видения.
Дори и в минути трагични
те чакам и все с нетърпение.

Мой Ангеле, моя вселена,
духът ти изцяло е в мен
изгаряща, непокорена
на теб се отдавам във плен.

Мой Ангеле, ти си ми Рая,
светкавица в тъмната нощ,
с дъга еделвайс ще извая,
да бележа нежната кожа,

да отпивам от твоята нега,
да съм винаги с теб и да мога
всеки път да разцъфвам отново
от любов и нежна тревога.

Езически Великден
Тракийско езичество
и вяра Христова
в деня си подават ръка.
След кръста
покръстени кукери
весело
прогонват на злото духа!

Яйцето червено,
на Бога наречено,
дали ще е първи борак?
Усмихва се песенно,
пролетно блеснал
ухаещ на мак козунак.

На Бакхуса виното -
кръвта на Христос -
пречистват
нечисти души.
Сърцата ликуват -
видяха го живите!
При на си,
о, Боже, прости!
Стихове Величка Момнева 

Няма коментари:

Публикуване на коментар