"Тежко на оня народ, който се самоотрича и самоунищожава. Народ без доверие в силите си, без обич към своето, колкото и скромен и да бъде, е народ нещастен." (Иван Вазов)

Дарина Дечева - "На приятеля - с любов!"

Дарина Дечева
На приятеля – с любов!

     „Само приятел може да бръкне в рана така,
     че да заболи най-много.”
                                                Персийска поговорка

Последният приятел в този свят
живее в къща колкото две длани.
Красив е като Рая, глътнал Ад.
Солен – като най-прясната ми рана.

Не просто бе приятел. Беше брат.
И раснахме – той повече. Аз, скромно -
до прошка и до звук на листопад.
А той надмина даже празен спомен.

Надмина себе си и онзи вкус
на мъка, мълчаливо поделена.
Повярва, че прилича на Исус
(докато се оглеждаше във мене).

Последен е. Приятел ми е. Брат.
И стигат му ръцете ми за покрив.
Красив е колкото да бъде Ад.
...И обичта ми като сол го мокри.

Стихове Дарина Дечева

Няма коментари:

Публикуване на коментар