"Тежко на оня народ, който се самоотрича и самоунищожава. Народ без доверие в силите си, без обич към своето, колкото и скромен и да бъде, е народ нещастен." (Иван Вазов)

За слуховата памет. А може би - духовната ...

Панагюрище, църквата "Св. Георги" - изд. Ив. Д. Баждаров, София, 1909 г.
В Сопот съм, у дома, преди години, и изведнъж чувам нещо, което ме стресна - познат камбанен звън! Настръхнах - бият камбаните на черквата "Свети Георги"!!! Панагюрската, нашата! Там, като дете, "на черкова", ме е водила баба ми Делка. Не мога да ги объркам с никои други. Каква е тая работа, викам си, какво ми става? Халюцинирам ли? А те - бият ли, бият и сладкият им звън облагва, плакне и се подмушва под сърцето ми! Влизам в гостната - на екрана на телевизора - Панагюрище! И двете свещи на камбанарията на най-красивата и свидна ми черкова! А снимката е правена, когато мама е била на годинка и сигурно точно тогава е била кръстена там - дали й името Катерина.
Какво нещо е слуховата памет! А може би духовната ...
Михаил Гунчев

Няма коментари:

Публикуване на коментар