"Тежко на оня народ, който се самоотрича и самоунищожава. Народ без доверие в силите си, без обич към своето, колкото и скромен и да бъде, е народ нещастен." (Иван Вазов)

Съпруга, майка, дъщеря - жена! - или поетът и художник Лушка Кочева

Цветя за теб

Цветя за тебе, майчице любима
цветя за теб – с поклони до земя!
За онова, което ти си съградила,
а цената… Знаеш я сама!

Цветя за тебе, дъще моя мила,
за теб – че има те на тоя свят
и любов и щастие си ме дарила
и можеш да ми бъдеш бряг!

Цветя за тебе, истинската, святата
силна, вярна, нежна и добра!
Цветя за тебе, непознатата
цветя за теб – достойната Жена!

"Жената ваза", масло, художник Лушка Кочева

Жената ваза

Житницата ми сега е празна
изгребана без жал до дъно.
Зрънце даже не остана,
от него друго да покълне.

Душата ми – утроба празна
изгаря като жива рана
и в огъня превърна се във ваза
за чуждите цветя благоуханни.

А те, като ранени птици
опуснали пречупени крила
сведоха във вазате главици
пиейки от живата вода.

И заедно потъват в нищото
споделяйки една съдба,
тя – с мимолетния си пристан
те – с мимолетната си красота!


Невидима

Не бързай в жажда
да ме изпиваш
като чаша,
пълна с вода!
Аз вино съм
гъсто, пенливо
отлежавало в изба
с лета!
Не бързай наведнъж
да ме вдъхваш
като аромат
на нощ теменужена!
Като цвете
недей ме откъсвай!
Ще ти бъда
задълго нужна.
За тебе нека да бъда
като нивата,
хляб за орача
и в падения,
в радости,
в скърби
до тебе невидима
редом да крача!

Стихове Лушка Кочева 

"Големи колкото мечтите", масло, худ. Лушка Кочева
__________________________
Както понякога се случва (винаги за добро) и в случая с Лушка Кочева орисницата я е дарила с талантите на най-малко две музи - имаме възможността да се уверим в това. Понякога, не рядко всъщност, Лушка рисува не само с четките и моливите, но и със словото. "Когато багрите и рисунъкът може би са ми  недостатъчни, за да изразя идеята, на помощ ми идват думите, стиховете. Затова почти всяка моя абстрактна картина има своето завършващо послание и в мерена реч", доверява пред читателите на "Чат-пат" самата Лушка. Повечето от стихотворенията й са включени в общата стихосбирка с поетесата Дарина Дечева, издадена преди години. През 2009-та Лушка е публикувала поезия и в сайта за лично творчество "Откровения". Но също е вярно и че много нови нейни стихове все още чакат своята официална изява - в "Чат-пат" - както и в нова стихосбирка, разбира се. Така че - очаквайте още интересни творчески предложения от Лушка. А междувременно - повече за нея може да откриете и научите тук.

Стоян Радулов

Няма коментари:

Публикуване на коментар