"Тежко на оня народ, който се самоотрича и самоунищожава. Народ без доверие в силите си, без обич към своето, колкото и скромен и да бъде, е народ нещастен." (Иван Вазов)

Виктория Катранова в централна поетична роля

Виктория Катранова
Кажи, кажи, бедни ми рибарю...

Харесваш кучките - върви при тях.
Те носят страст и наглост дива.
Привлича те порочният им смях,
поддържат мъжкото ти его живо.

Да, те умеят мрежи да плетат,
поредния спектакъл с теб играят.
Самите те са Сатана от плът,
какво от теб да вземат точно знаят.

Не мога грешни мрежи да плета -
не съм достатъчно добра плетачка.
Над мен, макар че само прелетя -
душата ми успя с пета да смачкаш.

Все пак бъди наистина щастлив!
Желая ти попътен вятър!
След теб духът ми пак остана жив,
но повече не съм миманс в театъра ти.

На върха на иглата

Взели са ме триста дяволи -
все на някого съм крива.
Ангелите ме забравиха
и душата ми се свива.

А сърцето тупка,
лудо се бунтува.
Пак съм в черна дупка
и не се преструвам.

Чудя се и мая
в тази безизходица.
Не се вижда края,
но е близо Богородица.

Стихове Виктория Катранова

Моменти от гостуването на Виктория Катранова в Панагюрище вижте тук

Няма коментари:

Публикуване на коментар