"Тежко на оня народ, който се самоотрича и самоунищожава. Народ без доверие в силите си, без обич към своето, колкото и скромен и да бъде, е народ нещастен." (Иван Вазов)

Има и други полети за Дарина Дечева


Новата поетична книга на Дарина Дечева "Имало и други полети" е факт. Тя излезе от печат на 17 май 2013 г. с щемпела на сдружение "Хулите".
Редактор на книгата е поетесата Камелия Кондова.  
Честито на нашата приятелка и авторка в "Чат-пат"! 

Зад добрата поезия стои добър и чист човек
Драги читателю, диагнозата е безпощадна: Дарина Дечева е Поет! Не съм й откривател (още по-малко лекуващ лекар, защото съм наясно, че лечение няма :)), но съм щастлива, че влязох – първо като читател, а после и като редактор - в талантливия свят на това момиче. И не зная с какво успях да й бъда полезна, но със сигурност зная, че тя ми даде много от празника, който неизбежно причинява истинската поезия. Затова стъпвах на пръсти - да не счупя този празник с размахано редакторско пръстче, да не давам готови редакторски съвети, а когато го правя – да внимавам да не я отдалеча от нея самата, в един момент се хванах, че чисто технически – подреждайки книгата – ми е свидно всяко стихотворение, с което трябва да се разделим, а обикновено тази свидност е характерна за автора :). Пиша тези думички, защото Дарина е поредното доказателство, че зад добрата поезия стои добър и чист човек. И точно тази великолепна комбинация причини и появата на „Имало и други полети”. В тази книга има толкова болка, колкото само сърцето на Поета може да понесе. Но и толкова надежда, колкото само сърцето на Поета може да даде. Ключовата дума е обич – през разпятието, предателството, троскота – та до прошката и възкръсването. Съхранената и отгледана обич, която ти дава правото на други полети. Аз си полетях (и пак ще го правя), защото е книга, която не можеш само да разлистиш, а книгата, с която се живее.
Ако не ми вярваш, читателю, разлисти я – и после ще се търсим из небетата на Дарина Дечева.
Камелия Кондова
____________________________________________________________
Интервю с Дарина четете тук. 
Освен в "Чат-пат", стихове от Дарина можете да прочетете на личната й поетична страница във Фейсбук, озаглавена "Сезонът на глухарчетата". Там тя ще ви посрещне с думите: "Здравей, страннико. Добре дошъл на страницата ми. Ако ти хареса - остани. Обещавам да ти бъде леко (понякога). И да летим като пухчета от глухарче. Имало и други полети и искам да ти ги покажа..."

Няма коментари:

Публикуване на коментар